Tabloul realizat de Victor Gingiu a fost acceptat iniţial printre lucrările din expoziţia intitulată “Albina – simbol al hărniciei, eficienţei şi economisirii”, dar, ieri, la vernisaj nu s-a regăsit printre cele prezentate publicului .
“Am rămas surprins să văd că lucrarea mea nu era. Am întrebat dacă a fost respinsă ulterior acceptării, dar mi s-a spus că nu. Într-un final, tabloul l-am găsit la sediul Uniunii Artiştilor Plastici şi l-am recuperat. Mi s-a spus că a cerut cineva de la consiliul judeţean să fie scoasă lucrarea din expoziţie. Este un fotomontaj cu tentă umoristică şi am fost inspirat chiar de titlul expoziţiei. Eu sunt apolitic, dar am vrut să fac un pic de glumă”.
Faptul că lucrarea a fost scoasă din cauza personajelor din expoziţia de pe holurile instituţiei conduse de pedelistul Constantin Ostaficiuc a fost confirmat şi de preşedintele UAP Timişoara, Ioan Szekernyes, care a declarat pentru PressAlert că “majoritatea artiştilor s-au prezentat cu lucrări adecvate temei. Această temă cu albinele este legată de faptul că se împlinesc 140 de ani de la înfiinţarea Băncii Albina. Lucrarea în sine e o caricatură. E o discuţie în ce măsură este artă plastică sau publicistică. Este o discuţie care până acum n-a avut un răspuns. Lucrarea a fost scoasă pentru că era cu tentă politică prea directă. I-am spus şi domnului Gingiu că nu era o problemă dacă era o expoziţie la noi la galerie. Dacă expoziţia se face la Consiliul Judeţean Timiş, nu cred că trebuie să faci ce vrei când te duci la om în casă”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu